Epson Stylus Epson Stylus SX515W

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson Stylus Epson Stylus SX515W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

O Kruidhof 17-09-2011

Absoluut waardeloze printer. Ziet er wel goed uit. Als hij print is het wel OK, maar niet bijzonder. Inkt verbruik is belachelijk hoog. Netwerk interface werkt slecht. Duurzaamheid is slecht. Ik heb nu mijn derde exemplaar. Die houdt het het langst uit (nu ruim een half jaar, vorigen ca 2 maanden). Zwart is nu volledig verstopt. Ook met reinigingscloeistof niet meer werkend te krijgen: nieuwe printer kopen.
Verder is de printer erg lawaaierig en heeft hij een lange opstarttijd.

M.van Bers 12-08-2011

Koop hem niet.. Zeer hoog inkt gebruik. Dure cartridges.
Ik heb nu een officiële epson zwarte cartridge vervangen. ... geeft wel inkt niveau aan, maar print blanco. terwijl de kleur het wel doet ???
Niet kopen omdat er een chip in de cartridges zit , die alleen maar ellende veroorzaakt.
Een vervloekt ding !!!

J.F.J. Berkelmans 29-05-2012

Ik heb hetzelfde probleem. Is hier nog wat aan te doen? Of is de printer niet meer te gebruiken?

A.Schonewille 25-03-2011

Printer ziet er heel mooi uit, maar daar houdt het ook zo'n beetje mee op.
Er wordt reclame gemaakt vanwege zijn 4 gescheiden inkt tanks, maar indien 1 cartridge leeg is, werkt ook daadwerkelijk niets meer. Bij 1 lege cartridge, bijvoorbeeld geel kun je het volgende niet meer :
- Zwart/wit printen
- Scannen
- Kopieren
En wat zijn alle mogelijke functies :
- Printen
- Scannen
- Kopieren

Nu 1 cartridge bijgevuld, kunnen we gelukkig alles weer, maar de kleur die nu nieuw is, komt niet meer op papier, ondanks herhaalde pogingen deze kop te reinigen.

Ik gebruikte normaliter altijd HP printers, maar een collega raadde deze Epson aan.
Mijn advies: Koop geen Epson, lijkt allemaal leuk, misschien ook wel leuk om aan de kant te hangen i.p.v. schilderij, maar niet om mee te printen/scannen /kopieren.
Laat deze printer mooi in een vitrine in een winkel staan. Dat kan deze printer heel goed.

Suske 65 11-03-2011

Printer geeft redelijke kwaliteit prints, gebruikt veel inkt.Geeft bij 1/3 van de hoeveelheid inkt al aan dat de cartridges leeg zijn en herkent soms de cartridges niet.
Maar het grootste probleem is dat na 14 maanden de printer naar het afval inzamelpunt kan omdat de printerkop kapot is. Voor mij geen Epson meer.

Bob999 02-01-2011

ik weet niet op welk forum ik terecht kwam, NADAT ik deze printer had aangeschaft na aanraden van de winkel, maar ik wilde hem gelijk weer terug gaan brengen. wat een negatieve reviews.
maar het valt me best mee.goede prints, toch niet zoveel problemen met het verwisselen van de cartridges.
gelukkig blijft ie ze herkennen.(cross my fingers)
jammer dat de scanner gekoppeld zit aan de cardridges.
wel problematisch met het papier of enveloppen plaatsen, tsjongejonge.
en ik schrik me wezenloos, als het apparaat gaat printen.
Is er een printer die wel zuinig is met de inkt??
Mijn vorige Epson heeft het lang uitgehouden en ik hoop niet, dat deze na 12 maanden bij het vuilnis ligt.
Zo, mijn stem ook laten horen.

pcoenraad 30-12-2010

12 maanden en één week in “gebruik” en ligt bij de vuilnis. Wat een mooi apparaat. Maar als je mooi wilt zijn moet pijn lijden. De koppen zijn nu al verstopt. Het vervangen is nog duurder als een nieuwe printer. De installatie ging eenvoudig en de software is afdoende. Het LCD menu geeft voldoende mogelijkheden.
Het ge/verbruik van de inkt is MEGA. Elke keer als m,n studerende kids iets wilden afdrukken was het weer bal. Het niet herkennen van de cartridges of weer spoelen omdat de koppen dreigen te verstoppen. Besloten om alleen de scanner te gebruiken maar dat gaat niet omdat de printer functie moet werken om te mogen scannen.
Over het milieu maar niet te spreken.
Één jaar pogingen tot gebruik en een berg aan cartridges verder en nu in de vuilnis. En dat voor een geschatte 200 afdrukken. EPSON, foei.

Cultura 12-05-2010

Wat een slecht apparaat. De scanner is perfect, en ook de printkwaliteit is goed.

Maar.... na een maand herkent hij (gewone) cartidges niet meer.
Het papier gaat er lastig in.
Hij gebruikt kleureninkt bij het zwartwit afdrukken. daarbij kent de printer ook maar heel weinig kwaliteitsinstellingen, waardoor je in sommige gevallen in een hoger dan gewenste kwaliteit moet afdrukken, (anders ziet het er niet uit) of juist andersom, in een lager dan gewenst, want anders kost het massa's inkt.
Als welke cartridge dan ook op is, doet het ding niks meer (dus geen keuze toch door te gaan in zwartwit). Zelfs scannen wil hij dan niet meer, ondanks dat daar helemaal geen inkt voor nodig is!
De menu's zijn langzaam (zelfs op een supersnelle computer) en opdringerig (hebben meer merken last van, maar Epson vindt het nodig je constant te pushen om cartidges online te gaan bestellen). De niveus zijn onnauwkeurig: bijna op betekent in werkelijkheid nog 1/3 vol!
Na een maand weggedaan.

thebigbang 29-12-2009

na wat onderzoek heb ik deze printer in de aanbieding gekocht.
Installatie ging prima, maar koste wel even wat tijd. Hij is snel en ook een draft kleurenprint ziet er al goed uit.
Installatie van bijbehorende software wil alleen op C: schijf automatisch installeren. Printen vanaf Pictbridge of USB stick of SD kaart gaat prima, je kunt zelf een index printen en die laten inscannen en alle geselecteerde fotos achter elkaar printen. Aansluiting via USB gaat prima, hierna heb ik de Wifi modus ingesteld en daarna via mijn laptop ook wifi ingesteld om te printen. Handleiding is wel duidelijk, maar minimaal. Inktgebruik is nog niet duidelijk, maar zal zoals bij Epson wel veel zijn, maar de foto's blijven volgens het C't blad wel het langst goed itt tot Canon of HP. Dus ja voor foto's printen blijft dit de beste, voor gewone kleurenprinten, moet je rekening houden met veel inktgebruik volgens de kenners.
al met al een goede printer, maar let op het inktgebruik!